Ik zou iedere blog wel kunnen wijden aan het belang van het bekijken van zaken in samenhang. Neem nu het plan voor een zeejachthaven aan de monding van de Oude Rijn. Dit plan ligt, inclusief overtoom, op de tekentafel in het Provinciehuis. Echter, tegelijkertijd bestaat het voornemen om de bruggen in het tracé van de RijnlandRoute voorgoed onbeweegbaar te maken. Tsja...wat heeft dit met eenheid van beleid te maken?
Het is van harte te hopen dat bij het onderzoek naar de meerkosten van het beweegbaar houden van de bruggen over de A4 en de Tjalmaweg toch vooral wordt gekeken naar de economische meerwaarde ervan. Als we de zaak zonder oogkleppen bekijken kunnen we ons met een beweegbare brug in de eerste plaats verzekeren voor werkgelegenheid. Bedrijven in de regio die afhankelijk zijn van watertransport blijven dan in aanmerking komen voor grote orders. Het ontvangen van grote orders betekent handel, werk en daarmee werkgelegenheid...Het is angstig simpel en het is tijd voor Provinciale Staten om over de brug te komen.
Niet in de laatste plaats kan er blijvend een dienst worden bewezen aan waterrecreatie én aan de ESA/Estec (een 'geldmaker' voor de regio en Nederland), welke op gezette tijden gebruikmaakt van transport over het water. Het is goed dat ESA/Estec voorlopig behouden blijft en dat moeten we zo houden. Het letterlijk dwarsbomen van deze belangrijke Europese instelling kan ervoor zorgen dat in dat geval 2700 banen verloren gaan door het dichtmaken van bruggen.
Gelukkig zijn er op 18 maart a.s. verkiezingen voor de Provinciale Staten en kunnen we, door middel van onze stem, rapportcijfers uitdelen. Dus ook over deze casus. Wellicht dat de verantwoordelijk Gedeputeerde en Provinciale Staten vóór die tijd in dit dossier de goede - economische - kant op gaan bewegen. Brug open, economische motor aan!
In 2014 kon de Kasteelboot nog verder varen... |
Niet in de laatste plaats kan er blijvend een dienst worden bewezen aan waterrecreatie én aan de ESA/Estec (een 'geldmaker' voor de regio en Nederland), welke op gezette tijden gebruikmaakt van transport over het water. Het is goed dat ESA/Estec voorlopig behouden blijft en dat moeten we zo houden. Het letterlijk dwarsbomen van deze belangrijke Europese instelling kan ervoor zorgen dat in dat geval 2700 banen verloren gaan door het dichtmaken van bruggen.
Gelukkig zijn er op 18 maart a.s. verkiezingen voor de Provinciale Staten en kunnen we, door middel van onze stem, rapportcijfers uitdelen. Dus ook over deze casus. Wellicht dat de verantwoordelijk Gedeputeerde en Provinciale Staten vóór die tijd in dit dossier de goede - economische - kant op gaan bewegen. Brug open, economische motor aan!
Reacties
Een reactie posten